A continuació teniu els principals serveis i avantatges exclusives per ser part del COFIB
Assessorament Jurídic
Informació sobre aspectes jurídics generals relacionats amb la professió, sobre noves obertures i trasllats d'oficines de farmàcia (legislació aplicable), traspassaments, etc. i sobre la responsabilitat civil i penal dels farmacèutics en qualsevol àmbit de l'actuació professional.
Assessorament Fiscal
Consultes i orientació sobre qüestions relacionades amb el desenvolupament de la professió (impostos estatals (IRPF), locals (llicències d'obertura), patrimonials (IVA) i d'arrendaments (LAU). etc.
Assessorament Laboral
S'atendran les consultes sobre qualsevol tipus de temes laborals, amb l'ajut i la col'laboració d'experts amb aquesta matèria.
Assessorament Deontològic
Assessorament per tal de poder desenvolupar l'activitat farmacèutica amb els principis de l'ètica i la deontologia professionals, així com s'atendran consultes i les possibles queixes que es puguin derivar de l'actuació dels professionals.
Els col·legiats del COFIB gaudeixen d'avantatges per formar part del Col·legi. Alguns exemples són pòlisses col·lectives d'assistència sanitària, assegurances de RC professional i Multirisc d'oficines de farmàcia i establiments sanitaris, assegurances de cotxes i de la llar, vida, prevenció de riscos laborals, protecció de dades, etc. Per a més informació podeu contactar amb el COFIB al telèfon 971 228 888 o per e-mail cofib@cofib.es. Els col·legiats també poden beneficiar-se de d’accés a promocions comercials i ofertes financeres dins l’apartat privat del web.
Els col·legiats poden gaudir d'un servei d'informació i de cerca bibliogràfica de temes relacionats amb la farmàcia (alimentació, dermofarmàcia, farmacologia i terapèutica, homeopatia i plantes medicinals, legislació, etc.)
Els col·legiats poden disposar d'unes ofertes i demandes de treball de qualitat. La Borsa de Treball del col·legi permet publicar i gestionar les seves ofertes i als candidats, consultar-les i inscriure's en el moment que ho desitgin. S'accedeix a.
BORSA DE TREBALLEmissió, renovació i revocació del certificat digital, eina que permet enviar i consultar dades per Internet de manera segura i ràpida, prèvia identificació com a professional col·legiat.
Els diferents departaments del COFIB han elaborat protocols i guies d’ajuda en cas d’obertura de noves farmàcies i traspassos. El personal del COFIB posa a disposició dels col·legiats aquestes guies a més d’assessorar passa a passa en tots els processos necessaris per procedir a l’obertura de la nova farmàcia o en gestionar els seus traspassos.
Una adreça de correu electrònic que t'identifica com a farmacèutic col·legiat al COFIB.
Informació immediata i contrastada sobre fàrmacs (altes i baixes, indicacions, dosis, interaccions, efectes adversos, composició i equivalències de medicaments estrangers), fórmules magistrals (confirmació de dosi i elaboració), legislació (estupefaents, psicòtrops i especial control mèdic). Consulta personalitzada amb l'atenció de farmacèutics especialitzats, a través de telèfon, correu electrònic o fax.
Un dels objectius prioritaris del col·legi és la formació continuada dels professionals (seminaris, cursos, jornades i conferències, etc), activitat que garanteix l'actualització de coneixements i millora la capacitat d'actuació professional.
Els cursos intenten assolir tots els àmbits de la professió (atenció farmacèutica, drogodependències, sanitat ambiental, alimentació i nutrició, anàlisis clíniques,dermofarmàcia,farmàcia hospitalària, les plantes medicinals, aprenentatge d'eines tecnològiques i adquisició d'habilitats.
El COFIB, a través de la seva publicació mensual Món Apotecari (en format digital al web col·legial) posa a disposició de tots els col·legiats una eina comunicativa que pretén facilitar la difusió de l'activitat del col·legi i dels farmacèutics. S'hi poden trobar notícies i opinions sobre el sector, així com articles científics i imatges sobre l'activitat del COFIB. A través del sistema de comunicació via email i RSS, que puntualment i de forma immediata informen tots els col·legiats d'aquelles notificacions o comunicacions que poden afectar la seva actuació com a farmacèutics. Setmanalment també s'envia, via email, una pàgina informativa amb un resum de les novetats més importants de la setmana.
Les noves tecnologies de la informació i de la comunicació són cada dia més presents a les nostres tasques habituals i professionals. Per tal de facilitar aquesta tasca, i amb la intenció que els col·legiats tenguin un lloc de referència on poder-se adreçar, el COFIB ofereix un servei d'atenció telefònica per atendre les consultes sobre qüestions tecnològiques de medicaments. A més a més, podreu trobar assessorament i respostes per tots aquells dubtes tècnics relacionats amb els serveis telemàtics que dóna el Col·legi: accés a Internet, accés al web, utilització del correu electrònic, descàrrega i configuració de programes, utilització del certificat digital, etc.
Els diferents departament ajuden en tots els tràmits
que necessiten les farmàcies i els farmacèutics per al
seu exercici professional.
Assessorar i tramitar les sol·licituds de nomenaments
d’adjunts, substituts, regents en els àmbits de l'oficina
de farmàcia, i d'altres modalitats d'exercici
professional; canvis de titularitat de l'oficina de
farmàcia; obtenció de certificats i el carnet col·legial,
entre d'altres tràmits necessàris.