COFIB

Consultes al Centre d’Informació del Medicament

 

 

Canvis en el servei de CIM

 

Com sabeu, amb l’entrada de l’any 2.010 el Col·legi Oficial de Farmacèutics de les Illes Balears implantarà una sèrie d’importants canvis en el funcionament i gestió de les comunicacions i informacions col·legials. D’aquesta forma, a més de la implantació del “Col·legi sense paper”, prevista per al proper 1 de març, el servei que ofereix el Centre d’Informació del Medicament també inclourà importants modificacions.

 

Consultes electròniques al CIM

El COFIB ha realitzat un important esforç en la remodelació i modernització de la pàgina web col·legial, http://www.cofib.es/, que ha permès incloure noves eines d’utilitat per al col·legiat. Entre aquests nous serveis destaca que el propi col·legiat pugui resoldre directament, mitjançant aquestes eines de la web col·legial, moltes de les consultes telefòniques que abans es realitzaven al CIM. Per aquesta raó, a l’apartat CIM de la part privada de la web col·legial trobareu nombrosos recursos per a resoldre les principals consultes que arriben habitualment al CIM (tarifació, elaboració de fórmules, equivalències de medicaments estrangers, etc.)

 

Igualment, també s’ha potenciat el servei de consultes CIM a través de correu electrònic (cim@cofib.es) on podeu fer arribar les consultes que no hàgiu pogut resoldre a través de la pàgina web. Tots aquests serveis es mantindran gratuïts per a tots als col·legiats.

 

Les consultes telefòniques al CIM seran de pagament

Finalment, també es podran seguir realitzant consultes a través de telèfon (971 22 83 21// 971 22 83 22) però aquestes passaran a ser de pagament a partir del dia 18 de gener de 2.010. Segons l’estudi que ha realitzat el COFIB als darrers dos mesos si bé la majoria d’oficines de farmàcia s’està adaptant al nou sistema de CIM a través d’e-mail i pàgina web, el CIM dedica més del 30% dels seus recursos professionals a la resolució de consultes plantejades pel 5 % del total d’oficines de farmàcia. Per aquesta raó, per tal de facilitar la gestió de recursos del CIM i que aquests puguin arribar a totes les oficines de farmàcia sense dificultat, s’ha decidit que les consultes telefòniques al CIM tendran un cost d’ 1 euro per consulta.

 

Per a millorar aquest servei telefònic és convenient que les oficines de farmàcia que vulguin realitzar les consultes a través del telèfon concretin clarament el motiu de la seva consulta. També és important que realitzin la trucada des del el seu número NetLan assignat, per a que l’oficina de farmàcia pugi estalviar-se el cost de la trucada amb el teleoperador.

En cas que des del CIM es consideri que la resolució de la consulta serà complexa i de llarga durada es finalitzarà la trucada després de la consulta i serà el propi CIM qui trucarà a l’oficina de farmàcia amb la resposta.

 

Val a dir que aquesta mesura està adreçada a obrir el servei de CIM a tots els col·legiats i millorar la capacitat del servei, no a una gestió recaptatòria del servei. Per tot això vos animam a tots a realitzar les consultes a través de la pàgina web o per correu electrònic amb l’objectiu de millorar l’accés de tots els col·legiats a les consultes. D’aquesta forma la dinàmica del servei CIM serà molt més fluida i permetrà una millor gestió dels nombrosos recursos que pot oferir el CIM i que fins ara es veien altament limitats a la resolució reiterativa de consultes telefòniques.

 

Finalment volem comunicar que aquest nou sistema de gestió del CIM estarà sotmès a un estudi de viabilitat durant els propers 2 mesos per a posteriorment poder adoptar una aplicació definitiva segons els resultats obtinguts.

 

Ben cordialment,

 

Joan Vicens Caldentey.

Secretari del Col·legi Oficial de

Farmacèutics de les Illes Balears.